Customer orientation Consulting

Customer orientation Consulting

Customer centricity consulting CustomersX

In practice, customer orientation is unfortunately too often confused with customer experience or customer relationship management. In this context, it is not enough to define inspiring experiences or experiences that are as simple as possible. The aim is to ensure the company’s adaptability to changes in customers’ purchasing behavior. As a specialized customer orientation consultancy, we have the tools and experience to successfully support you in your transformation to improve customer orientation.

In doing so, we aim for you to make decisions based on customer information to drive value for customers and value for the company. Changes in your company must be made in a targeted and systematic manner on the basis of customer information. The integrative understanding of data, technology and business distinguishes us. In addition, we support you in integrating your customers more closely into the value creation process. In this way, you save costs and achieve significantly more customer-oriented results. Our customer orientation consulting is well-founded and has been successfully applied in numerous industries and companies.

Our resources in the area of customer orientation Consulting

Approach Customer Orientation Consulting

Analyse Deiner Ausgangslage

Basierend auf unserem DTC-Beratungsansatzes werden in einem ersten Schritt mittels des Customer Centricity Maturity Check die Stärken und Schwächen Deiner Kundenorientierung analysieren. Anschliessend erstellen wir eine Gesamtübersicht über die bestehenden Potentiale zur Verbesserung der Kundenorientierung. 

Start
Schritt 2

Roadmap & Playbook

Basierend auf der Gesamtübersicht auf Basis des Customer Centricity Canvas wird in Abstimmung mit Dir eine erste Roadmap und ein Playbook entwickelt. Dabei werden Wachstums- und Gewinnziele in Bezug auf die Verbesserung der Kundenorientierung definiert. Im Fokus steht dabei das Customer Value-based Decision Making und eine Customer-centric Transformation. Mögliche Hindernisse zur Verbesserung der Kundenorientierung (bspw. Glaubenssätze) werden systematisch identifiziert und ein erster Leuchtturm identifiziert.

Co-Creation

Mittels Co-Creation werden die Roadmap und das Playbook kritisch evaluiert. In Form von Workshops und Befragungen werden die Kunden möglichst stark in die Werterstellung integriert.  

Schritt 3
Schritt 4

Implementierung

Im Rahmen der Implementierung unterstützen wir Dich bei der Transformation sowie bei der Anpassung des Customer Management. 

Case: Improving customer orientation in financial services

Let's talk about improving your customer focus - gladly right away.